Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Kiforgatás, lassú defektek és motorhibák hátráltatták a két Toyotát a Le Mans 24h-n

Lantos András

Frissítve 17/06/2024 - 16:27 GMT+2

A Toyota egyhuzamban másodszor is alulmaradt a Ferrarival szemben a Le Mans 24h-n, pedig a japánok szerint az autójuk elég gyors volt ahhoz, hogy nyerjenek. A verseny után viszont elmondták több kisebb műszaki gond és hiba vezetett oda, hogy végül 14 másodperc hátránnyal a győztes #50 Ferrari mögött futottak be.

Harc, trükközés, ütközés és egy váratlan döntés a Ferrari-Toyota csatában a Le Mans 24h-n

A #7 egység befejező embere, José Maria López a leintés után elmondta, két lassú defekt miatt nem tervezett boxkiállásokat kellet beiktatniuk.
„Veszítettünk időt lassú zónák miatt, és volt két lassú defektünk. Az egyik Kamuinak, a másik nekem, ráadásul már akkor jelentkezett, amikor még a kivezető körön voltam az utolsó két etap előtt” – idézi Lópezt az Sportscar365.
Ezen kívül kétszer is volt gond a Toyota motorjával. Egyik sem drámai; az első alkalommal például egy szenzorral akadtak problémák, de aztán az utolsó etap elején is érzékelhetően visszaesett a #7 autó teljesítménye pár kör erejéig, mire megoldást találtak egy másik gondra.
És végül ott volt López megforgása a Dunlop-sikánban, amivel ugyan csak 10-15 másodpercet buktat, de ez pont elég volt ahhoz, hogy az #50 Ferrariban ülő Nicklas Nielsennek ne eszelős nyomás alatt kelljen spórolósan mennie az utolsó etapban.
Az argentin pilóta szerint a megpördülésnél nagyon furcsán viselkedett az autó; szerinte a motorféket szabályozó rendszerrel lehetett valami probléma.
„Nem szeretek arról beszélni, hogy mi lett volna, ha… de egyértelműen megvolt a tempónk a győzelemhez. Miénk lett a leggyorsabb kör, ráadásul nekem volt egy másik is, amit pályaelhagyás miatt töröltek.”
picture

Toyota GR010 Hybrid - Le Mans 24h 2024

Fotó: Toyota

David Floury, a Toyota technikai igazgatója szerint sem a megforgáson múlt a győzelem, hanem inkább a két lassú defekttel veszítettek sokat, hiszen, ha akkor ki tudják tölteni a teljes etapidőt, a végén valószínűleg már nekik sem kellett volna kijönniük egy extra kiállásra.
„A nyers tempóban szerintem a Toyota jobb volt, de figyelembe véve az összes körülményt és a gumikopást, mi is nagyon erősek voltunk. Nem az autónk képességei miatt szenvedtünk vereséget.”
Bár a verseny hajrájában a #7 egység volt a Ferrari legkomolyabb üldözője, a #8-nak is esélye lett volna a győzelemre, ha az #51 Ferrari nem forgatja ki őket a Mulsanne-kanyarban.
„Egy kis lökés miatt megpördültünk, de ha az nincs, szerintem megnyertük volna” – mondta Sebastien Buemi az Autosportnak.
„Ott ment el a verseny. Körülbelül 40 másodpercet veszítettünk, és akkor még valamivel a #7 előtt jártunk.”
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés