Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Ferrari: Az „imolai katasztrófa” nagy segítség volt a Le Mans-győzelemben

Lantos András

Frissítve 17/06/2024 - 22:03 GMT+2

Ismét a Ferrari nyerte az év legfontosabb versenyét az Endurance Világbajnokságon, az olasz márka megszámolhatatlan fordulat és kihívás után győzött a Le Mans 24h-n, és ezzel megvédte tavalyi elsőségét. A gyártó vezetősége azóta elárulta, előzetesen nem sok esélyt láttak az újabb sikerre, és azt is, az Imolában történtek nagy segítséget jelentettek a csapatnak.

A Ferrari megcsinálta a duplát, és ismét megnyerte a Le Mans 24h-t

Az idei Le Mans 24h-n szinte folyamatosan változtak a körülmények, számos alkalommal kezdett el esni, hol enyhébben, hogy intenzívebben.
Éjszaka például hosszú órákon keresztül csak a biztonsági autó mögött lehetett körözni az özönvízszerű eső miatt, de műszaki problémákból és büntetésekből is akadt bővel.
Ráadásul a Ferrari előzetesen nem is érezte esélyesnek magát, mivel a teszteken úgy látták, komoly hátrányuk van a végsebességben.
„Emlékszem, a vasárnapi teszt, majd a szabadedzések után azt gondoltam, egy különleges, időjárás szempontjából problémás verseny vagy mások gondjai nélkül nem leszünk képesek nyerni” – mondta Antonello Coletta, a Ferrari sportautó-versenyzésért felelős vezetője.
„A rajt után már láttuk, versenyképesek vagyunk, de pontosan tudtuk, a Le Mans 24h sokat változhat napszaktól függően. Hiába vagy erős a rajtnál, az nem biztos, hogy végig versenyképes maradsz.”
A márka technikai igazgatója, Ferdinando Cannizzo hozzátette, a nagyon intenzív eső nem tett jót a 499P teljesítményének.
picture

Ferrari 499P - Le Mans 24h, 2024

Fotó: DPPI

„Esőben egyértelműen a Toyota volt a leggyorsabb autó, ehhez kétség sem férhet. Nagyon jól álltak a leszorítóerő tekintetében; kiváló munkát végeztek. A mi autónk viszont szárazon valamivel talán jobb volt a Toyotánál, különösen a közepes keverékű gumikon.”
Az állandóan változó körülmények között rengeteg stratégiai döntés kellett meghozni. Esőgumira váltás, visszaállás a slickre, boxkiállások biztonsági autó alatt stb. Coletta szerint az, hogy Imolában egy hatalmas stratégiai baki miatt bukták el a győzelmet, jókor jött pofonnak bizonyult.
„Imolában komoly félreértés volt a csapat és a versenyzőink között, és ezért veszítettük el a versenyt. Emlékszem, utána jó pár megbeszélést szerveztem a szerelőkkel és a mérnökökkel. Azért beszéltem ennyit velük, mert meg akartam érteni a problémát” – fogalmazott Coletta a Sportscar365-nek.
picture

Ferrari 499P - Le Mans 24h, 2024

Fotó: Getty Images

„Most pedig bizonyítottuk, hogy jól tudunk együttműködni. A versenyen minden döntésünk helyes volt, nem történt semmilyen félreértés, úgyhogy szerintem Imola nagy segítség volt a 24 órásra.”
„Elégedett vagyok azzal, ahogy a csapat reagált az olasz futamra, mert őszintén szólva egy katasztrófa volt kikapni a saját szurkolóink előtt.”
Coletta az ajtómizériára is reagált. Az #50 Ferrari jobb oldali ajtaja menet közben kinyílt, és Nicklas Nielsen nem tudta menet közben bezárni, ami miatt extra boxkiállásra volt szükség. A Ferrari főnöke azzal viccelődött, úgy tűnik, minden Le Mans végére jut nekik valamilyen probléma, hiszen tavaly Alessandro Pier Guidinak voltak gondjai a boxban való elindulással.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés