Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

„Úgy bántak velem, mint a kutyával” – falnak hajtott a csapatért, mégis kirúgták

Minich Réka

Publikálva 22/04/2023 - 20:40 GMT+2

Nelson Piquet Jr. még mindig nem tudta megemészteni, ahogy a Renault bánt vele. A Crashgate néven elhíresült botrány ismét napirendre került, miután Felipe Massa jogi lépéseket fontolgat, hogy ő lehessen a 2008-as világbajnok. Most honfitársa mesélt arról, hogy a csapat hogyan bánt vele, valamint Massától is elnézést kért.

Hamiltont nem lehet elhallgattani

Nelson Piquet egy podcastban mesélt a 2008-as szingapúri futamról, valamint arról, hogy a Renault csapatánál úgy bántak vele, mint egy kutyával.
Talán nem lep meg sokakat a kijelentés, hogy manapság Nelson Piquet Jr. nem szívesen látná Flavio Briatorét. Ugyan már 15 év eltelt a hírhedt szingapúri futam óta, de a brazil pilóta a mai napig nem tudta megemészteni, ahogy a Renault bánt vele.
Piquet 2008-ban az első szezonját töltötte a Forma-1-ben, Fernando Alonso csapattársaként hatalmas nyomás alatt versenyzett. Pontot mindössze háromszor tudott szerezni a 14 futamból, amikor jött az addigi legnagyobb dobása. A csapat addigra közölte vele, hogy az utolsó esélyével játszik, így sokat nem gondolkodhatott rajta, hogy végrehajtsa-e a csapat kérését, hogy belemenjen a falba.
A csapat akkora pszichés nyomást helyezett rám, hogy nem maradt más választásom. Sokan kérdezik, hogy újra megtenném-e és persze mindenkinek azt mondom, hogy eszembe se jutna.
Piquet az első perctől kezdve úgy érezte, hogy a Renault csak Alonso sikerére koncentrál, őt pedig magára hagyták. Végül a szingapúri hétvégét követő futamon addigi legjobb eredményét érte el egy negyedik hellyel, amivel biztosította a helyét a 2009-es szezonra is.
„2009-ben is maradtam, aztán egyszer csak közölték év közben, hogy felbontják a szerződésem és Romain Grosjean érkezik a helyemre. Mondtam, hogy ezt nem tehetik meg, de senkit nem érdekelt.
Úgy bántak velem, mint egy kutyával.
2009-ben az első 10 futamon nem jött össze a brazil számára a pontszerzés, a Magyar Nagydíj után pedig elfogyott a türelem. A szakítás után Piquet hivatalosan is tanúskodott a szingapúri futamot követő vizsgálat során, ahol elmondta, hogy a csapat utasítására, szándékosan hajtott a falba, hogy a biztonsági autós fázissal segítse csapattársát a futamgyőzelemhez.
Bernie Ecclestone nemrég egy interjúban bevallotta, hogy direkt nem akartak közbeavatkozni, hogy ne legyen botrány, de később így is kiderült a Renault terve. Ecclestone elmondása szerint a helyes döntés az lett volna, ha törlik annak az egy futamnak az eredményét a világbajnoki végelszámolásból, ezzel pedig Felipe Massa lett volna a világbajnok. Pique most gyakorlatilag elnézést kért honfitársától is.
„A csapatutasítás természetesen azért jött, hogy ezzel is segítsük Fernandót, nem pedig azért, hogy Felipének ártsunk. Nem tudjuk mi lett volna, ha nem engedelmeskedek, de simán lehet, hogy Massa nyert volna, ha nem rontják el a kiállását. Nem akartam soha ártani neki.”
Piquet utolsó forma-1-es futama a 2009-es Magyar Nagydíj volt, de más sorozatokban később is ért el sikereket, többek között ő lett a 2015-ben indult Forma-E sorozat első bajnoka.
Forrás: eurosport.de
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés