Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Sainz csak nevet a pletykákon, még nem döntött a jövőjéről a spanyol versenyző

Németh Dániel

Frissítve 07/06/2024 - 21:28 GMT+2

Carlos Sainz 2025-ben biztosan új csapatnál vezet majd, már csak az a kérdés, kinek sikerül meggyőzni a háromszoros futamgyőztest. Bár a spanyol sajtó szerint már aláírt a Williamshez, a versenyző szerint ebből egy szó sem igaz, és semmi sem dőlt el a jövőjével kapcsolatban. A pilótapiac azonban nem csak Sainz miatt érdekes, a középmezőnyben is nagy átrendeződés várható.

Carlos Sainz csak nevet a róla szóló pletykákon - fotó: Charly Triballeau

Fotó: AFP

Megy a találgatás a sajtóban Carlos Sainz jövőjéről, a spanyol szerint azonban még semmi sem dőlt el.

Carlos Sainz hónapok óta tudja, hogy 2025-től kezdve új csapat színeiben vezet majd, a Ferrari ugyanis a Charles Leclerc-Lewis Hamilton párossal vág neki az évnek. A spanyol helyzete így sem tűnt rossznak januárban, hiszen a Ferrarinál bizonyította, hogy képes győzelmekért harcolni a megfelelő autóban, a topcsapatoknál pedig – különböző okokból – szükség volt egy megbízható versenyzőre.
Sainz éppen ezért, elsősorban a Red Bull vagy a Mercedes ajánlatára várva, nem kapkodta el a döntését, inkább kivárta a piac alakulását. Az ő szempontjából azonban nem a megfelelő irányba indultak el a folyamatok: a Red Bull 2026-ig meghosszabbította Sergio Pérez szerződését, míg a Mercedes a Forma-2-ben versenyző szupertehetség, Kimi Antonelli előléptetésén gondolkozik.
Ez azt jelenti, hogy – legalábbis jövőre – Sainz lemarad a topcsapatok üléséről.
A spanyol számára így is maradtak lehetőségek, ezek viszont rövid távon visszalépést eredményeznének. Az egyik konkrét ajánlatot a Saubertől kapta, pontosabban az Auditól, amely 2026-tól csatlakozik a Forma-1-hez. Egy rutinos versenyzőt már bezsákoltak Nico Hülkenberg személyében, a másik nagy kiszemelt pedig épp Sainz lenne, akit hosszabb távú szerződéssel csábítanak.
A másik lehetőség a Williams, amely – tekintve, hogy fényévekre van az élmezőnytől, és gyári támogatásra sem számíthat – meglepő fordulat lenne. A sajtó szerint azonban van esély az üzletre, a Williams ugyanis rövidebb távú szerződést kínál, ami egy szempontból vonzó a spanyol számára: több lehetőséget hagyna neki, hogy 2027-től levadásszon egy topcsapatos ülést. Egyes források már arról írtak, hogy megszületett a megállapodás a felek között, és hamarosan be is jelentik.
picture

Charles Leclerc, Oscar Piastri és Carlos Sainz

Fotó: Getty Images

„Én csak annyit mondhatok, hogy még semmi sem zárult le” – hessegette el a híreket Sainz. „Láttam a jelentéseket a médiában, az emberek azt mondják, hogy aláírtam a Williamshez. Ezeken már csak neveket, mert ha megnézzük a három hónappal ezelőtti híreket, akkor azt írták, hogy aláírtam a Mercedeshez, utána pedig, hogy aláírtam a Red Bullhoz.”
„Ezek már nyilvánvalóan nem fognak megtörténni. Ezért is vicces, hogy most azt gondolják, aláírtam a Williamshez. Szóval nevetek, de közben bizonyos tekintetben büntetlenül marad egyes médiaszemélyiségek számára. Nem rólatok beszélek, mert ti mélyen benne vagytok az F1-ben, tudjátok, hogy mikor írnak alá valamit és mikor nem. Nyilvánvalóan aggaszt, hogy az emberek megússzák ezeket.”
Sainznak azért is volt annyira fontos, hogy alaposan felmérje a piacot, mert a 2025-ös szezont legalább annyira fontosnak tartja, mint a 2026-ost. A következő idény erőviszonyait nagyjából lehet sejteni – hogy kik lehetnek topcsapatok, mindenképp – két év múlva azonban új szabályok jönnek, amelyek teljesen felboríthatják a mostani hierarchiát.
2026 egy lottó.
- foglalta össze a helyzetet a spanyol.
picture

Esteban Ocon

Fotó: Getty Images

A háromszoros futamgyőztesnek legalább nem kell aggódnia a jövője miatt, hiszen legrosszabb esetben egy gyengébb csapatban, de folytathatja a Forma-1-es pályafutását. A középmezőnyben azonban a szokásosnál is nagyobb átrendeződés várható, hiszen Sainzon kívül Pierre Gasly, Valtteri Bottas, Kevin Magnussen, Logan Sargeant, Esteban Ocon és Zhou Guanyu sem rendelkezik szerződéssel 2025-re.
Közülük Gasly jövője a legbiztosabb, aki valószínűleg marad az Alpine-nél – ahol Ocon távozása miatt első számú versenyző lehet. Ocont a napokban a Haasszal boronálták össze, ahol a Ferrari akadémiájának toptehetsége, Oliver Bearman a legnagyobb esélyes a másik ülésre. Ez egyben azt is jelentené, hogy az F1-ből egyszer már kizuhanó Magnussen létszámfelettivé válna.
Bottas szinte biztosan távozik a Saubertől, és egyes hírek szerint nagy esélye van a Williamshez való visszatérésre – értelemszerűen, ha Sainz nem igazol hozzájuk, hiszen Alex Albon hosszabb távra elkötelezte magát az istálló mellett.
A legnagyobb veszélyben tehát Magnussen, Sargeant és Zhou van – közülük ketten kikerülhetnek a Forma-1-ből. Az amerikai versenyző iránt aligha lesz nagy érdeklődés, a második szezonjában sem váltotta meg a világot: nyers tempóban és megbízhatóságban is elmarad Albontól. Zhou viszont – bár ő sem emelkedik ki – érdekes lehet a csapatok számára a származása miatt: egy kínai versenyzőben hatalmas marketingpotenciál rejlik.
Csatlakozz az Eurosport Magyarország Viber-csatornájához!
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés