Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Bajban az Alpine, visszatérhet a legendás csapatfőnök

Minich Réka

Publikálva 31/05/2024 - 21:56 GMT+2

Az olasz és francia sajtó is arról cikkezett, hogy visszatérhet a Forma-1-be a legendás csapatfőnök, Flavio Briatore. A 74 éves olasz szakember utoljára a Renault-nál vállalt szerepet, ahol Fernando Alonsóval több világbajnoki címet is nyertek. Most az egyre nagyobb bajba kerülő Alpine-t segítené, hogy az elvárásokhoz és korábbi tervekhez méltóan szerepelhessenek.

Esteban Ocon of France driving the (31) Alpine F1 A522 Renault (L) and Pierre Gasly of France driving the (10) Alpine F1 A522 Renault (R) collide during the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 23, 2023

Fotó: Getty Images

Újabb szakember távozott a forma-1-es Alpine csapatától, miközben Flavio Briatore visszatérésével mentené meg az istállót.
Az Alpine nehéz éven van túl a Forma-1-ben. A Renault – és ezzel az Alpine – vezérigazgatója, Luca de Meo tavaly felmentette a márka vezetésével megbízott Laurent Rossit, de ez még csak a kezdet volt. Gyorsan utána távozott a csapatvezető, Otmar Szafnauer, majd a Belga Nagydíj hétvégéje előtt a sportigazgató Alan Permane is.
A káosz meglátszott az idei autó tervezésében is, gyakorlatilag a szezont leggyengébbként kezdték el a franciák. A borzalmas első hónapok újabb áldozatokat követeltek; a technikai igazgató Matt Harman és az aerodinamikai fejlesztésekért felelős Dirk de Beer is elhagyta a csapatot márciusban.
A válságmenedzselés első lépéseként az ideiglenesen kinevezett csapatvezető, Bruno Famin háromlépcsős programot jelölt ki. A McLaren tavalyi feltámadása óriási inspirációt jelentett az Alpine számára, nem véletlen, hogy technikai vezetőnek pont a wokingi csapat munkatársát, David Sanchezt szerezték meg.
Az elmúlt hetek, hónapok kemény munkája lassan meghozza az eredményeket is; az Alpine autója végre elérte a minimumsúlyt, ráadásul már két pontot is sikerült szerezniük.
Az viszont biztos, hogy további erősítésekre van szükség a gyárban, amire a megfelelő embert is megtalálták. Flavio Briatore megszerzése óriási húzás lenne, hiszen az olasz vezetésével a ’90-es években a Benetton, majd a 2000-es években a Renault is világbajnoki címekig jutott. Az első sikerkorszakban Michael Schumacher, majd a másodikban Fernando Alonso volt a csapat nyerőembere.
Briatore végül a hátsó ajtón távozott, hiszen a hírhedt „Crashgate” után életre szóló eltiltást kapott. Az Alonso győzelméért „falba parancsolt” Nelson Piquet Jr. vallomása után Briatore évekig nem látogathatta a versenyeket, de végül az eltiltását eltörölték. Most az Alpine-nak a legjobb szakemberek megszerzésében segítene.
picture

Flavio Briatore

Fotó: Getty Images

A csapatnak viszont nem csak a gyárban kell rendet tennie, de a pályán is vannak problémái. A Monacói Nagydíjon az első rajt után Esteban Ocon saját csapattársával, Pierre Gasly-val ütközött, ami majdnem mindkettőjük kiesését okozta. Gasly autóját végül a piros zászló miatti szünetben meg tudták javítani és pontszerzéssel zárta a futamot, de Ocon ezzel nem úszta meg.
Az már rögtön a futam után egyértelművé vált, hogy a balesetnek komoly következményei lesznek Ocon számára. Bruno Famin még a futam közben nyilatkozott:
„Komoly kár érte Esteban autóját, a bal hátsó felfüggesztés teljesen elferdült, a váltóborítás is megsérült. A következő futamra az egész váltót ki kell cserélni, ez óriási munka lesz.
Szomorú, hogy ilyen balesetbe keveredtünk, ilyennek sosem lenne szabad megtörténnie. Esteban manővere vállalhatatlan, meglesznek a következményei.”
Ocon és Gasly ütközése azért is húzta fel ennyire a csapatfőnököt, mert már az idény elején hangsúlyozták a pilóták számára, hogy extra módon figyeljenek a másikra, hiszen idén tényleg minden pontért meg kell majd küzdeniük. A megállapodás szerint a hátul haladó autónak tiszteletben kell tartani az elől haladót, de Ocon ezt Monacóban megszegte.
picture

Esteban Ocon

Fotó: Getty Images

Az nem újdonság, hogy Gasly és Ocon rendkívül agresszívan küzd egymással a versenyeken, hiszen a Miami Nagydíj első körében is majdnem összeakadtak.
Egyelőre még nem született döntés arról, hogy mi lesz Ocon büntetése, de a pletykák szerint még az is felmerült, hogy a következő futamra kispadra ültetik, és a helyére Jack Doohan ugorhat be. Az ausztrál idén is a tartalékpilóta a csapatban, de jövőre ennél is többet szeretne elérni. Nagy kérdés, hogy a vezetés hogy dönt, de az idei feszültségek után nehéz lenne elképzelni, hogy a két franciát megtartanák jövőre.
Forrás: autosport.com
Csatlakozz az Eurosport Magyarország Viber-csatornájához!
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés